• Εγγραφή

vril17 18

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

Εκπαίδευση - Εξοπλισμός

Ο εξοπλισμός που θα χρειαστείτε στο βουνό...
ΠΡΟΣΟΧΗ – το ΔΣ του συλλόγου έχει δώσει οδηγία στους αρχηγούς αναβάσεων να αποκλείουν από τις αναβάσεις όσους από τους συμμετέχοντες δεν έχουν τον απαραίτητο εξοπλισμό.
Όσοι για πρώτη φορά συμμετέχουν σε κάποια από τις δράσεις μας, κυρίως σε μια ορεινή πεζοπορία, ρωτούν συχνά για τον απαραίτητο εξοπλισμό και τι θα πρέπει να γνωρίζουν πριν ξεκινήσουν. Παραθέτουμε λοιπόν μια λίστα με τα απαραίτητα και κάποια βασικά πράγματα που πρέπει να γνωρίζει όποιος έρχεται για πρώτη φορά στη μεγάλη οικογένεια των ανθρώπων που αγαπούν την επαφή με τη φύση και ειδικά το βουνό.


Τι θα πρέπει να φοράμε:
Αρβύλες: Το πρώτο και απολύτως απαραίτητο υλικό για να περπατήσουμε. Προφυλάσσει τον αστράγαλο από κάποιο διάστρεμμα και είναι πολύ πιο ασφαλείς στο ανώμαλο πεδίο. Άν δεν έχουμε ήδη κάποιο ζευγάρι θέλει κάποια προσοχή στη επιλογή αγοράς τους.
Υπάρχουν 3 διαβαθμίσεις ανάλογα με το τι θέλουμε να κάνουμε. Εύκαμπτες για μικρές πεζοπορίες σε εύκολο πεδίο και για ήπιο καιρό, ημιάκαμπτες για μέτριες αλλά και μεγαλύτερες πεζοπορίες που είναι ικανοποιητικές και σε πιο δύσκολες καιρικές συνθήκες και άκαμπτες για απαιτητικές διαδρομές και χειμερινό βουνό.Ένας αρχάριος έχει την τάση να διαλέγει μια εύκαμπτη αρβύλα γιατί φαίνονται πιο βολικές στο περπάτημα, η αλήθεια όμως είναι πως αν κάνει πορείες άνω των 4 ωρών, κουράζουν τη γάμπα η οποία παίρνει όλο το φόρτο του περπατήματος. Μία ημιάκαμπτη θα ήταν η καλύτερη επιλογή για να πιάσει όλο το φάσμα δραστηριοτήτων. Παρόλο που φαίνονται άβολες στην αρχή, εύκολα συνηθίζονται.
Τα περισσότερα μοντέλα σήμερα περιλαμβάνουν αδιάβροχες μεμβράνες ( π.χ Gore - tex ) που ανεβάζουν την τιμή τους αλλά η αναγκαιότητα αυτών των υλικών σε αρβύλες αμφισβητείται από πολλούς. Καλό θα ήταν να δοκιμάσουμε τις αρβύλες σε μια μικρή πορεία πριν τις «εγκαινιάσουμε» για να «στρώσουν» στο πόδι μας και να μη μας χτυπήσουν στην πορεία. Πάντα τις φοράμε με διπλές κάλτσες , μία λεπτή εσωτερική και μια χοντρή μάλλινη ή ειδική ορειβατική εξωτερική. Αγοράζουμε αρβύλες ένα έως και ενάμιση νούμερο μεγαλύτερο από το καθημερινό μας παπούτσι.
Αντιανεμικό- αδιάβροχο: Ακόμη και το κατακαλόκαιρο το βουνό δεν αστειεύεται! Μια ξαφνική βροχή και ένας δυνατός άνεμος μπορούν να μας κάνουν να υποφέρουμε για ώρες.
Fleece ή μάλλινο πουλόβερ: Ενα λεπτό και ένα χοντρό που θα τα αλλάζουμε ανάλογα με τον καιρό θα ήταν η καλύτερη επιλογή.
Ισοθερμικό μπλουζάκι: Το πλεονέκτημά τους είναι ότι στεγνώνουν γρήγορα και βγάζουν τον ιδρώτα προς τα έξω. Εάν δεν έχουμε, ένα λεπτό μπλουζάκι με ένα εφεδρικό στο σακίδιο είναι αρκετό. Το βαμβακερό πάντως κατακρατεί τον ιδρώτα ο οποίος παγώνει με το κρύο και μας κάνει να κρυώνουμε ακόμη περισσότερο.
Φόρμα γυμναστικής για το κάτω μέρος του σώματος. Προσοχή! Σε καμία περίπτωση να μη φορέσουμε τζην. Εκτός του ότι είναι άβολο στις κινήσεις είναι ότι χειρότερο όταν βραχεί από βροχή ή ιδρώτα.


Σκούφο, γάντια: Είναι απολύτως απαραίτητα όποια εποχή και αν πηγαίνουμε στο βουνό. Από τα κρύα χέρια και κεφάλι νιώθουμε κρύο σε όλο μας το σώμα.
Αντιηλιακή κρέμα και γιαλιά ηλίου: Σε μεγάλο υψόμετρο ο ήλιος δημιουργεί εγκαύματα και προβλήματα στην όραση ακόμη και το χειμώνα.
Παγούρι: 1 lit γεμάτο με νερό.
Σακίδιο 30 - 40 lit που να δένει στη μέση. Προσοχή στο βάρος! Ένας αρχάριος νιώθει το σακίδιο σαν ένα φορτίο ασήκωτο μια και το να μάθεις πόσο και πότε μπορείς να σηκώσεις κάποια κιλά είναι θέμα εμπειρίας όπως και το πώς θα τοποθετείς τα πράγματα στο σακίδιο. Βάζουμε λοιπόν μέσα τα απολύτως απαραίτητα: Το δεύτερό μας μπλουζάκι και fleece, το σκούφο και τα γάντια, το αδιάβροχο, το νερό και το φαγητό μας. Ρυθμίζουμε με την βοήθεια εμπειρότερων το σακίδιο πάνω μας.
Φαγητό για το δρόμο. Όταν λέμε φαγητό δεν εννοούμε φυσικά κανονικό γεύμα αλλά κάτι που θα μας κρατήσει, θα μας δώσει ενέργεια και δε θα βαρύνει το στομάχι μας.

 

Τέτοια γεύματα είναι: Οι ξηροί καρποί, τα αποξηραμένα ή και φρέσκα φρούτα, οι μπάρες δημητριακών, το παστέλι. Τρώμε λίγο, ίσα για να μας διατηρήσει, όχι για να χορτάσουμε. Ένα βαρύ στομάχι μπορεί να δημιουργήσει μεγάλο πρόβλημα στην αντοχή μας.
Γκέτες ορειβατικές, αδιάβροχες. Απαραίτητες για να μη μπει βροχή και χιόνι στις αρβύλες και παγώσουν τα πόδια. Καλό θα ήταν να έχουν κάποια αδιάβροχη μεμβράνη για να μην ιδρώνουν οι γάμπες. Προσοχή οι γκέτες έχουν μέγεθος ανάλογα με την αρβύλα.
Φακός κεφαλής και έξτρα μπαταρίες.
Επιπλέον για μια χειμερινή πεζοπορική διαδρομή και ανάλογα με τις συνθήκες θα χρειαστούν κάποια επιπλέον υλικά:
Παντελόνι ή κολάν fleece
Παντελόνι αδιάβροχο με φερμουάρ από πάνω μέχρι κάτω για να φοριέται εύκολα στην πορεία χωρίς να βγάζουμε τις αρβύλες.
Κραμπόν
Πιολέ (ορειβατική αξίνα)
Στην ιστοσελίδα του συλλόγου ανακοινώνονται ομαδικές αγορές εξοπλισμού, σε κατάστημα με το οποίο συνεργαζόμαστε. Με αυτό τον τρόπο μπορείτε να συμβουλεύεστε τους εμπειρότερους που θα παρευρίσκονται και επίσης να αγοράζετε σε πολύ καλές τιμές τον εξοπλισμό σας.
Τι θα πρέπει να γνωρίζουμε γενικά.
Φροντίζουμε τη φυσική μας κατάσταση. Η φυσική κατάσταση είναι βέβαια ένας πολύ γενικός όρος και κανείς δεν μπορεί να γνωρίζει αν κάποιος που πρώτη φορά περπατάει στο βουνό μπορεί να ανταπεξέλθει στις απαιτήσεις μιας συγκεκριμένης διαδρομής. Καλό θα ήταν να δοκιμάσει τις αντοχές του σε μικρές πορείες στην αρχή (3-5 ώρες με μικρή κλίση δηλαδή όχι υψομετρική διαφορά άνω των 600μ.)
Η ορεινή πεζοπορία έχει απαιτήσεις. Γυμναζόμαστε τακτικά, αποφεύγουμε το ξενύχτι, το αλκοόλ και ελέγχουμε το σωματικό μας βάρος. Φροντίζουμε ειδικότερα την προηγούμενη μέρα να είμαστε ξεκούραστοι και να έχουμε κοιμηθεί νωρίς. Επίσης δεν τρώμε υπερβολικά επειδή έχουμε την εντύπωση ότι θα μας δώσει ενέργεια ούτε πριν την πορεία ούτε και μετά.
Να είστε σίγουροι πως όποιος αγαπά τη φύση και το περπάτημα και προσαρμοστεί σταδιακά, όχι μόνο δε θα έχει πρόβλημα αλλά και θα «κολλήσει» τόσο πολύ που δε θα μπορεί να ζήσει χωρίς το βουνό, όπως πάθαμε όλοι μας!
Για περισσότερες πληροφορίες απευθυνθείτε στους αρχηγούς των αναβάσεων.

 

Σχολές
Ο σύλλογός μας απο ιδρύσεως του μέχρι και σήμερα πραγματοποιεί σχολές αρχαρίων αναρρίχησης και χειμερινού βουνού με εκπαιδευτή τον οδηγό βουνού και εκπαιδευτή της ΕΟΟΑ, Δημήτρη Μπουραζάνη.
Επειδή πιστεύουμε στη διαρκή εκπαίδευση των μελών μας ως μια επένδυση για το μέλλον του συλλόγου και της προώθησης της ορειβασίας γενικά, οι σχολές επιδοτούνται για τα μέλη μας.
Από το 2006 οι σχολές έχουν ενσωματωθεί μέσα στο πρόγραμμα δράσεων του συλλόγου έτσι ώστε να έχουν τη δυνατότητα περισσότερα άτομα να αποκομίσουν γνώσεις ορειβασίας-αναρρίχησης. Έτσι, μέσα στο πρόγραμμά μας υπάρχουν:
• Αναρριχητικά απογεύματα ή εκδρομές
• Αναρρίχηση σε πίστα ( Summit στην Παλλήνη)
• Δράσεις χειμερινού βουνού με εκπαίδευση.
• Δράσεις μεγαλύτερης δυσκολίας για αυτούς που έχουν παρακολουθήσει προηγούμενη εκπαίδευση.


ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ – ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ ΣΤΕΛΕΧΩΝ
Στα πλαίσια της φιλοσοφίας που αναπτύχθηκε παραπάνω, ο σύλλογος εκπονεί σεμινάρια για στελέχη του ή και φίλους με ποικιλία θεμάτων που αφορούν την ορειβασία. Ήδη έχουν γίνει δύο σειρές σεμιναρίων Α΄βοηθειών από την Ελλ. Ομάδα Διάσωσης και συνεχίζονται με εκπαίδευση διάσωσης σε κάθετο πεδίο. Επίσης συνεχίζονται σεμινάρια για τους αρχηγούς αναβάσεων με ποικιλία γνώσεων που αφορούν την ορειβασία.
Στα γραφεία του συλλόγου προσκαλούνται διακεκριμένοι ορειβάτες και γνώστες ειδικών θεμάτων για να καταρτίσουν τα μέλη μας όσο το δυνατό πιο σφαιρικά. Έχουν πραγματοποιηθεί σεμινάρια προσανατολισμού, orienteering, GPS, μετεωρολογίας και εξοπλισμού.


ΟΜΙΛΙΕΣ
Τέλος, προσκαλούνται στα γραφεία μας πολλοί ομιλητές για να ενημερώσουν όσο το δυνατό περισσότερο κόσμο για θέματα που αφορούν τη φύση, το περιβάλλον, τον πολιτισμό και την αειφορία.

 

image003 image004  image005

image006 image007  image008

image009 image010  image011

image012 image013

Η Φύση

13557854 306257019713362 4380070180106121545 n

Ημερολόγιο Δραστηριοτήτων